Alienblomma

Jag köpte en kronärtskocka för ca 4 veckor sedan. Varje frukost tänkte jag "ikväll ska det bli asgott med kronärtskocka!!". Men kommer en hem 20.30 från gymmet, är det inte aktuellt i min värld, i det tillståndet koka en kronärtskocka. Så där fick den ligga. Länge. Tills den torkade. Jag hade tänkt spraya den ljusgrå och använda som dekoration. Men sen börjar det växa en blomma i självaste grönsaken?? Utan vatten?? Det här går mot hela min tankebana om fotosyntesen (som grundar allt jag vet om allt levande). 
 
Jag gillar inte lila. Och har aldrig gjort. Jag skulle aldrig köpa en lila blomma. Men vem är jag att inte älska en oväntad blomma, från en dessutom hemlig avsändare aka Mr. Kronärtskocka




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0