Ankommen till Lillsved

Denna dag har verkligen visat på kontraster. Dagen börjar i lilla fisNorrköping, fortsätter i självaste hufvudstaden, avslutas på en herrgård i Lillsved. Inför denna korta vistelse tänkte jag oberört på hemsaknad och bekvämligheter att eventuellt sakna. Vid första klivet in i mitt rum här översköljs jag av att tanken "jaha, jag ska visst inte sova hemma i 2 nätter". Mamma och styvpappa var med mig och allt var okej. Men nu, lite senare, är jag glad att jag var tvungen i brist på rena, ta med underlakanet jag och Melker hade sovit på 2 nätter. I mitt huvud är jag mycket tuffare än vad jag faktiskt är.

Vid tillfällen likt idag kan jag lätt bli uppstressad. Då är det så lätt att återfinna trygghet i gamla vanor där ärstörningen kan ge bekräftelse på att "allt är lugnt, du är duktig." Nu för tiden måste jag bestämma sånt själv, om jag är duktig eller inte. För Inte helvette kommer jag någonsin låta anorexi-förbannelsen härja över min kropp igen. ALDRIG. Detta var mycket en påminnelse till mig själv.

Middag från Blueberry i bilen. Kycklingsallad med mathavre, kokosflakes, gula russin och hallondressing. Högst njutbart på alla sätt och vis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0