Fredag kväll

En hel dag med Melker när vi i princip inte gjorde någonting märkvärdigt för världen. Men det är sånt som jag älskar att göra mitt i perioder när vi båda har extremt mycket att göra och vi ses endast någon timme kvällstid. Och om vi har tur är vi båda vakna samma tid. Jag hade tänkt gå ut med Elin som är hemma från Karlstad nu i helgen, men jag kände mig helt orkeslös i kroppen.
 
På kvällen grillade vi kycklingklubbor och köpte massor inlagda och marinerade saker. Det var förmodligen sista grillen för i år vilket är ganska tråkigt för jag ÄLSKAR grillat. Grönsaker, frukt, bröd, tofu och fisk är mina favoriter att grilla. Melon och citrusfrukter får en så himla speciell smak när de år bli varma och dessutom grillas. En sak som jag dock missat att grilla i år, som jag laddade för hela vintern var rapsgris.
 
Förutom att äta gott, såg vi på film och skrapade trisslotter. Det är så stört kul att skrapa lotter. Jag köper en varje fredag, men har nu missat några fredagar i rad. Så vi köpte ett gäng igår. Vi vann 2 x 30!! När jag gick i åttonde klass t.om mars i nione klass skrapade jag också triss, och vann VARJE fredag under denna perioden. Oftas vann jag 25 kronor, ibland 50. Jag köpte alltid nya lotter för vinstsumman. Men en gång van jag faktiskt 1000 kronor och bjöd då klassen på glass och läsk. En ganska konstig kombination som mot förmodan var läldigt uppskattad. 



 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0