Immortal brunch

Klockan 12 steg vi in på ett mörklagt Manésa. Jag hade tänkt vara 100% nykter idag (haha, så konstigt att skriva idag, ellet för igår kväll, eller ikväll). Men väl på plats blev jag sugen och då tillät jag mig att dricka. Vanligtvis dricker jag inte av flera olika anledningar. Dels för att alkohol är ett gift, det bryter ned kroppen. Jag har tidigare misshandlat min kropp och det känner jag av än idag.
 
1. Jag har lite svårt att slappna av med det faktumet i bakhuvudet samtidigt som jag sveper ett glas vad-som-helst. Min kropp kommer aldrig att glömma vad jag gjort mot den, men genom att vårda den och ta hand om den bäst jag kan så kanske den kan förlåta mig så småningom. Å andra sidan får jag inte glömma att även mitt psyke är en del av min kropp som tog stryk av anorexin, som faktiskt lider främst idag. Skulle jag känna att några glas av någonting skulle bringa mer nöje eller njutning en kväll, så skulle jag inte tveka en sekund!
 
2. Jag har diabetes. Alkohol bedövar sinnena och jag kan ha svårt att känna vart blodsockret är på väg, omdömmet försämras och jag kan ta fel mängd insulin, osvosv. 
 
Dagens fest var sjukt bra uppstyrd och massor god mat, bra dj och trevligt sällskap. Fick jag med alla klyshor nu? Nedan kommer lite bilder från dagen, samt en första bild där jag ser gravidsvullen ut. Lugn, det är bara en matbebis. 
 
Jirre som anordnade festen, samt min största dyrkare, Melker. 
Iprenmannen var på plats. Så himla skön lirare
Min man, hungrig och lullig. 
Jag, trött efter festen, redo för att sova 17.06
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0