Inte rädd för något

Jag såg denna video på facebook då någon hade delat den. 
Trafficking är faktiskt en av ganska få saker jag är rädd för här i livet. Jag kan inte erkänna den rädslan för varken fysisk smärta, höjder, eller ens döden, så som jag känner inför detta. Jag vet inte varför. Kanske för att det känns så verkligt och "lätt hänt". Jag är godtrogen och befinner mig precis i den tiden i livet då jag skulle kunna hoppa på lite vad som helst bara som en kul grej, och istället bli lurad. 
 
Jag har turen att ha en mamma som är lika livrädd som jag för att livets allra värsta saker ska hända. Inte nog med att vi pratat öppet kring allt, utan hon har också berättat för mig vad man kan göra om man blir utsatt för de olika sakerna. Hon har lärt mig allt från vad man gör om man glömt tamponger hemma, till vad man faktiskt kan göra på en flygplats om man är utsatt för trafficking. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0