Kvällsrapport från Lillsved

 
Första skoldagen av två är nu över. Dagen startade 08.30 med samling följt av frukost. Smörgås och hallonsmoothie i all enkelhet. (Har du ej lust att läsa om min ätstörning, hoppa till nästa stycke) Jag har någon hatkärlek till smoothies som jag inte vet vad som är i. Man kan ju aldrig riktigt veta, även om man kan gissa. Denna känsla är helt klart någonting som är kvar från min ätstörning. Kontroll över vad jag stoppar, eller snarare inte stoppar i min mun. Jag tror denna innehöll endast naturell yoghurt och hallon. Den tanken gjorde mig lugn. Att jag blev lugn av det reflekterade jag över på ett negativt sätt. Jag vill ta tag i såna tankar. Jag jobbar för att ibland inte kunna bry mig, över huvud taget om det nu råkade vara någon okänd ingrediens. Exempelvis bara sitta vid lunchen och vara 100 % närvarande i samtalet som pågår, istället för att omedvetet jämföra mig med andra, tänka på ingredienser eller liknande. Vad jag däremot klarar av är att jag kan njuta av mat, och prioritera en god smak framför det kalorisnålaste alternativet om jag själv har kontroll och får bestämma. Mitt långsiktiga mål är att göra hela måltiden till ett tillfälle som bara ska stärka mig på alla sätt. Genom att ha en avslappnad attityd till mat, men att ändå vara noga att få i sig näringsrik mat, stärker själva måltiden mig både psykiskt och fysiskt. Ibland vid enstaka tillfällen kan det kännas som ett jävla krig i mitt huvud vid en måltid. Ätstörningen vill att jag ska peta undan det enegirikaste, äta pyttelite av vad som är kvar, för att sedan lägga ned besticken. JAG däremot vill äta tills jag känner mig nöjd, och helt lagom för att min kropp ska bli stärkt av måltiden. Det är svårt när ätstörningsknarket skickar signaler att jag är mätt, nöjd, eller till och med pratar med mig och berättar vilka hemska saker som kommer hända om jag fortsätter äta. Tanken på hur långt jag faktiskt kommit ger mig motivation men främst hopp om att en dag nå mitt långsiktiga mål. Jag kan
 
Efter frukost följde en inspirerande inledning av mina lärare. Ola och Anette, ett gift par som är klockrena förebilder. Både deras relation men också som egna personer. Hela dagen har bestått av lektioner och övningar. Aldrig har en dag känts så lärorik och meningsfull. Jag menar verkligen aldrig utan att överdriva. Vid 16 var det dags för ett träningsavbrott med två personer som bor och pluggar här till PT och GTI här på Lillsved. Vi körde ett svettigt boxpass med stort fokus på cross-jab i olika kombinationer. Roligt i all sin enkelhet, faktiskt! Avslutades med lite cirkelträning, ett varv. Tidig middag följt av ännu en lång lektion. En lång lektion låter så tråkigt, men jag hade verkligen inte velat göra någonting hellre! Det är SÅ kul och givande. 
 
Imorgon bitti väntar gymmet. Ska bli kul att se ett nytt gym, och hur ett gym på en idrottshögskola ser ut dessutom! Jag lovar att jag ska försöka ta någon bild åtminstone imorgon. En spegelbild på mig med en celcius, det kommer ni förmodligen aldrig få se mina vänner. Möjligen på skoj. 
 
Jag har inte tagit några bilder från denna vistelse, så jag bara plockar lite bilder som jag tycker om att se på själv. Bilder höjer upplevelsen lite mer, tycker jag. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0