Lugn lunch på 5 sekunder

Jag äter alltid så jäkla snabbt. Timtals kan jag stå och bara hålla på och mixtra med att få till den perfekta smaken på någon soppa eller röra. Sedan slevas portionen i sig på 5 röda. Jag har blivit mycket bättre, och skillnaden på känslan efter en måltid är så annorlunda om man tagit lite tid på sig. Detta var min lunch idag. Det där lilla gröna joxmoxet tog ca 45 minuter att göra, när den i själva verket bara borde tagit max 20 minuter. 
 
Rostad broccoli och kål röra, 3-4 serveringar:
 
800 gram kokt eller upptinad broccoli
1 matsked kokosolja
6 blad vitkål
1 hel citron, halverad
3 dl mandelmjölk
ca 2 dl vatten om du valt färsk broccoli
 
1. Fräs broccoli, kål, citronen och grön curry i kokosolja i en hög kastrull tills allt blir mjukt. Ca 10-15 minuter. 
2. Tag bort från plattan, mixa (gärna i en blender, men mixerstav funkar lika bra)
3. Tillsätt mandelmjölk och vatten tills du fått önskad konsistens.
4. Smaka av med örtsalt och eventuellt med grön curry. 
 
Den funkar lika bra varm som kall. 
 
 
 




Jag efter måltiden som tog ca 2,5 sekund att äta upp. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0