Små, små mål

Genom att offentliggöra min små mål här blir det svårare för mig att dra mig ur, och mer skamset att abrupt avsluta arbetet på dom. Jag vet att flera av mina vänner och bekanta läser min blogg(!!!!!), och vet NI som träffar mig om mina mål, ja, då blir det svårt att undvika att bli påmind om målen. 
 
1. Göra passet V.A.R.J.E. V.E.C.K.A som min PT lagt upp för mig, för att slutliga nå målet och klara GRIT-utbildningen som jag så fruktansvärt gärna vill. Detta är ett stort mål, som innefattar många små delmål. Tips till mig själv på vägen? Bit ihop så det gnisslar om'et. 
 
2. Tänja och sträcka mer. Jag har tidigare varit väldigt rörlig och har kunnat såväl splitt som spagat under tiden jag dansade. Ärligt talat vet jag inte riktigt varför jag slutade tänja och strecha, det var en rutin jag gillade. Målet är extra viktigt nu när jag lagt på ett kol med styrketräningen för att inte tappa formen för annan träning. Jag känner hur jag sakta med säkert förvandlas till en stel cementklump. Dock en jävlar-i-mig stark och snabb cementklump. 
 
3. Äta mer greens. Jag vet att ni som känner mig skrattar högt och hejdlöst just nu, för jag äter faktiskt extremt mycket grönsaker. Men jag vill få i mig det i drickform även till frukost. Ett knep jag gjorde häromdagen var att fixa och dona med det kvällen innan. Jag är alltid så utomjordiskt hungrig på morgonen att suget efter en spenatsmoothie inte är prio 1. Står den klar att slukas i kylskåpet är det desto lättare att just sluka den. 
 
Frukt och grönsaksaffär i Spanien, någonstans i Málaga. HUR bra och kul är det inte, och hur dåligt och tråkigt är det att det ej finns i samma utsträckning i Sverige. 
 
Åt frukost i fikondjungeln bestående: endast fikon. Ca 40-50 stycken fick plats i lilla flickemagen.
 
To be continued. 
 
Amen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0